X

2016.03.29 - [Photos/Videos]: Hail shower in Berlin (DE/EN)

#1 by Linus , Wed Mar 30, 2016 8:40 am

In the afternoon of the 29th of March, 2016, a hail shower oved accross southern Berlin. The hail had an average diameter of 1cm, however inidividual hailstones reached up to 2cm. An ESWD report was filed.
am Nachmittag des 29. März 2016 zog ein Hagleschauer über Südberlin hinweg. Der Hagel hatte einen durchschnittlichen Durchmesser von 1cm, allerdings erreichten einzelne Hagelkörner bis zu 2cm. Ein ESWD-Bericht wurde eingereicht.

The clouds were clearly convective, and the weather situation behind a cold front and with fairly decent instability was favorable for the formation of showers.
Die Wolken waren ganz klar konvektiv, und die Wettersituation auf der Rückseite einer Kaltfront und durchaus akzeptable Labilität förderten die Entstehung von Schauern.


The hail had an average diameter of 1cm.
Der Hagel hatte einen mittleren Durchmesser von 1cm.


As far as I saw, no damage was caused, and considering the size of the hail, wasn't to be expected.
So weit ich weiß wurde kein Schaden verursacht, und angesichts der Größe der Hagelkörner war auch keinerr zu erwarten.


After the shower
Nach dem Schauer








I was lucky enough to have a flight a couple minutes later, so I was able to capture the clouds from above, as well.
Ich hatte glück, den ein paar Minuten später hatte ich einen Flug, und so konnte ich die Wolken auf von oben fotografieren.






Overall, a nice start to the season 2016!
Alles in allem, ein schöner Chasingauftakt 2016!




Linus H - President of M.I.L.K. weather


 
Linus
Posts: 2.140
Points: 1.549
Date registered 04.09.2012

Last edited 03.30.2016 | Top

   

2016.04.15 - [Photo-report] Two thunderstorm in Berlin (DE/EN)
2016.03.07 - Snow and Avalanches in the Alps

Current warnings

Aktuelle Unwetterwarnungen für DeutschlandAktuelle Unwetterwarnungen für Österreich Mountain View

© M.I.L.K. 2017


M.I.L.K. - Meteorology: Information. Learning. Knowledge.

Xobor Einfach ein eigenes Forum erstellen | ©Xobor.de
Datenschutz